Nou ingrés de documentació: Memòries dels Cachiveranos (1998-2011). L’educació en el lleure a Mexicali.

L’estiu de 1998 l’Escola Pia de les Califòrnies iniciaren a la ciutat de Mexicali els Cachiveranos, una activitat dirigida a nens, adolescents i joves similar a la realitzen a Catalunya els casals d’estiu. Aquesta activitat també s’organitza en una l’altra ciutat amb presència escolàpia a Las Californias, Tijuana, on són anomenats Cali-veranos. Coordinat des del seu inici per l’escolapi Josep Segalés, amb el suport de Colònies Jordi Turull i Educació Solidària, amb la intenció d’introduïr el rol social i educatiu que a Catalunya realitzen els esplais. Aquesta tasca educativa la realitzen monitors, que allà són anomenats tíos, que compten amb la col·laboració de monitors arribats des de Catalunya a través de Educació solidària. Altres tasques de l’Escola Pia de las Californias, a banda dels col·legis, que realitzen a través de les parròquies són les anomenades Escuelas de Tareas, dedicades a millorar la instrucció de nens i joves d'àrees desfavorides,  i els Hogares Calasanz, que fan una tasca educativa integral a nens i joves amb carències afectives i educatives més elementals.

La documentació, recull totes les activitats que realitzen, els membres que en formen part i la correspondència entre els organitzadors. És una documentació força moderna, però que tanmanteix dóna testimoni de l’activitat i l’esperit educatiu dels escolapis catalans en aquelles terres.

Dades d’identificació:
Codi d'identificació - Signatura :   CAT APEPC 07-81 5157

Títol (propri):   Cachiveranos
Data exacta:   1998 - 2011
Lloc:   Mexicali (Baja California, Mèxic)
Nivell de descripció:   Unitat documental composta
Volum i suport de la unitat de descripció :   10 quaderns de paper imprès i fotocopiat. 1 capsa.
Nom(s) del(s) productor(s):   Escola Pia de Catalunya. Viceprovíncia de Las Californias