Restauració de dos llibres manuscrits del segle XVIII.

Acaben de retornar a l’arxiu dos llibres manuscrits del segle XVIII del nostre fons procedent de la comunitat de Mataró, perfectament restaurats pel taller de restauració del monestir de Sant Pere de les Puelles. Es tracta de: Libro de cosas notables (1737-1826), una crònica del col•legi i la comunitat escolàpia de mataronina i el llibre de Procura, (1738-1843), o llibre de comptes amb les entrades i sortides de diners amb un balanç mensual. En el  centenar d’anys que abasten,  les notes i  inscripcions d’ambdós llibres presenten alguns salts en el curs del temps, pel que no es pot seguir l’activitat d’una manera del tot regular. Per exemple és destacable la manca absoluta d’informacions durant la guerra del francès. Tot i això reflecteixen l'activitat diaria de la comunitat i els dos llibres són complementaris per a estudiar la vida social i econòmica de l’escola, l’església de Santa Anna i Mataró entre els segles XVIII i XIX.

La restauració ha aclarit pàgines enfosquides i reintegrat forats i parts dels folis desapareguts pels efectes del pas del temps, el desgast de l'us, l'acció de l'òxid de ferro de la tinta, etc. Especial cura i atenció ha tingut el tractament del llibre de Procura, a causa dels nombrosos segells que encara manté enganxats a la pagina. La feina de restauració s’ha completat amb una enquadernació en pell.