Publicada la història de la província de Catalunya

Florensa i Parés, Joan: El projecte educatiu de l'Escola Pia de Catalunya (1683-2003) : una escola popular. Barcelona: Institut d'Estudis Catalans, Societat d'Història de l'Educació dels Països de Parla Catalana, Escola Pia de Catalunya, 2010. 632 p.
L'Arxiver Joan Florensa va presentar el passat 18 de gener a l'Institut d'Estudis Catalans un treball fruit de la investigació de molts anys darrera l'Arxiu Provincial de l'Escola Pia de Catalunya. Una història de la província completissima, amb infinitat de dades, notícies, anecdotes i testimonis documentals. Obra de referència imprescindible per a tot el que vulgui conèixer la història de la presència escolàpia al nostre país, i  també de la història de l'educació catalana en general.