Novetats a la web de l'Arxiu Provincial de l'Escola Pia

Recentment hem afegit alguns documents a la nostra web en l’apartat Publicacions que es poden descarregar en format pdf.  Es tracta en primer lloc de dos articles de Joan Florensa publicats a Memoria Ecclesiae. El primer tracta de les fonts que podem utilitzar en el nostre arxiu per a la recerca biogràfica d’escolapis. El segon l’hem inclos en un nou apartat que hem anomenat Inventaris-Descripció en el que es pengen alguns instruments de descripció realitzats sobre diversos fons del nostre arxiu. Estan disponibles el catàleg de poesies de Romuald Duch i Reñé, l’inventari de partitures de Mn. Lluís Serret i Pons, l’inventari de la sèrie 06-21 corresponent al Secretariat Pedagogia - SEDEP i tres instruments descriptius del fons Antoni Borrell: les fitxes ISAD (G) pertanyents al fons Borrell i a la sèrie de correspondència i l’inventari del fons Fundació Institut Borrell.
Aquest darrer fons és molt destacable doncs afecta a la història econòmica del nostre pais. Antoni Borrell fou un empresari molt destacable de finals del segle XIX i principis del XX. Home influent en la política estatal, fou diputat en diverseses legislatures fins l’any 1891. En la seva faceta financera, destaca la seva implicació en diverses empreses de construcció de línies ferroviàries, implicat en la direcció o directament la fundació de diversos bancs i fou consignatari d’una línia de vapors que comerciaven amb Amèrica i Àsia. Va comprar i la Torre del Governador, a Alella, per viure-hi amb la seva família. Teniu a la vostra disposició una biografia més àmplia a la web de l’APEPC.