El nostre fons antic.

La biblioteca del nostre arxiu acull un fons d'uns 750 llibres dels segles XV a XVIII, nombre que serà àmpliament superat quan poguem ingressar la resta del fons antic que actualment espera a l'escola de Sarrià per manca d'espai a les nostres instal·lacions actuals. El més antic és un incunable de 1499 encara que el nombre més important pertany als impresos al segle XVIII. La major part dels llibres són de temàtica filosòfica i religiosa, encara que es disposem d'un important nombre de llibres dedicats a la instrucció dels escolars amb predomini dels tractats d'aritmètica i retòrica. Tenim una col·lecció de fullets d'examens, del segles XVIII i XIX, textos que mostraven el programa previst en els examens públics i que els alumnes exposaven oralment i en públic en acabar els cursos. Són un document poc freqüent de trobar i un testimoni important per a la història de la pedagogia, doncs ens parlen del que s'estudiava en aquella època i la importància que se li donava a la retòrica i a la declamació en públic.

Portada d'un llibre de filosofia de Plutarc amb comentaris de l'escolapi Odoardo Corsini (1702-1765), publicat a Florència el 1750. Exemplar únic a Catalunya i que només trobem a la biblioteca de l'Arxiu Provincial de l'Escola Pia.

Des del mes d'octubre de l'any 2009 hem iniciat la seva catalogació en línia introduïnt els registres al Catàleg Col·lectiu del Patrimoni Bibliogràfic podent ser així localitzables a tot el món. L'Arxiu de l'Escola Pia es fa més visible.