Camí de Calassanç

El Camí de Calassanç és un recorregut que uneix els diferents indrets on va viure Josep Calassanç abans de la seva anada a Roma, on va crear l’Escola Pia. Comença a Peralta de la Sal, a la Franja, i acaba a Moià, on es va fundar la primera escola a Catalunya, el 1683.

L'hem dividit en tres etapes, cadascuna amb diversos trams, que simbolitzen l'aprenentatge de Calassanç; la seva formació i actuació abans d'anar a Roma; i finalment espais de casa nostra on hi ha o hi ha hagut presència escolàpia. La primera va de Peralta de la Sal, a la Franja, on va néixer el sant, fins a Balaguer, on va rebre la tonsura i, per tant, va iniciar el seu camí cap al sacerdoci. La segona etapa surt de Balaguer i arriba a la Seu d'Urgell, on Calassanç va ser secretari del capítol de canonges i d'on va marxar a finals de 1591 per anar a Roma. La tercera va de la Seu d'Urgell a Moià, i simbolitza la presència escolàpia a Catalunya.

En aquest espai del blog anirem penjant alguns dels trams perquè pugueu fer-los, si us ve de gust. En format pdf hi trobareu una descripció, un codi QR per descarregar-ne el track i orientacions sobre on menjar, on dormir o què admirar pel camí. No es tracta únicament de fer un itinerari biogràfic i geogràfic, sinó que també es vol aprofundir en el coneixement personal de Calassanç i, de retruc, en el coneixement personal d'un mateix.

Que el gaudiu!