Arxiu Provincial Escola Pia de Catalunya

Aquest bloc està editat per l'Arxiu Provincial de l'Escola Pia de Catalunya. (APEPC) Anteriorment La Plega  tingué un antecedent com a butlletí informatiu l'APEPC. Podeu accedir als 19 números anteriors de La plega (2005-2009)

Les funcions de l'APEPC són: Recollir, conservar i difondre la producció pròpia i la relacionada amb l'Escola Pia de Catalunya. Per tant és del nostre interès la documentació procedent d'escoles, parròquies, entitats d'esplai, religiosos, escolanies, professors, antics alumnes, fundacions, etc. vinculades a l'Escola Pia de Catalunya.
Complementant aquestes funcions, també prestem suport per a la recerca i la docència sobretot en l'àmbit de la secundària i en definitiva vetllem per la difusió del patrimoni històric escolapi.
La documentació abasta les cases escolàpies del territori català i les depenents de la província escolàpia de Catalunya: França (Pantin), Cuba, Califòrnies (nord-americana i mexicana) i el Senegal. L'interès de la documentació és indispensable per a l'estudi de l'entitat i la història de la pedagogia i l'ensenyament a Catalunya, donada la nombrosa presència de centres escolàpis al territori  i, per aquest mateix motiu, per a la recerca en història social i religiosa del país. Disposem també d'un important fons fotogràfic procedent de les escoles que abasta tot el segle XX. L'arxiu disposa també d'una biblioteca especialitzada en religió, pedagogia i història de Catalunya. El catàleg del fons antic, llibres anteriors a 1900, és consultable per internet, doncs el 2009 es va iniciar la seva introducció al Catàleg Col·lectiu del Patrimoni Bibliogràfic de Catalunya.

D'altra banda,
L'accés a tot aquest patrimoni és a  disposició de tots els investigadors i ciutadans interessats. Obrim de dilluns a divendres de 9 a 13. Per a consultes fora d'aquest horari, contacteu amb nosaltres.

Sala de consulta

Arxiu Provincial de l'Escola Pia de Catalunya