dijous, 24 de març de 2011

A través de jocs d'endevinalles i de paraules, un grup de nois i noies d'una escola integren al grup un company que ha patit la leucèmia. Li fan fàcil la tornada a l'escola.

És un camí i exemple de com una escola, si s'ho proposa, pot integrat els alumnes i evitar crear marginats. Llegir el llibre és un entreteniment profitós.

El text és de Marian Baquès, els dibuixos d'Òscar Julve i la cançó de Toni Giménez. Ha publicat el llibre Publicacions de l'Abadia de Montserrat, 2011

dimecres, 2 de març de 2011

Nous espais de l’APEPC

Des del 14 de febrer d’aquest 2011 que ens hem traslladat del primer pis a l’entresòl en uns espais condicionats de bell nou.
Hem augmentat considerablement els espais de dipòsits i hem aprofitat la ocasió per a reordenar els nostres fons.

Com ja es conegut, l’APEPC guarda en primer lloc la documentació arxivística de la província, de les comunitats i col•legis, de les viceprovíncies i de algunes entitats vinculades a l’Escola Pia.

La biblioteca s’ha ampliar considerablement amb els fons que havíem guardat a Alella i que des d’ara s’han integrat a la biblioteca provincial. Bona part són llibres antics que de mica en mica anirem incorporant als nostres fitxers. Actualment més de 1.500 llibres ja són consultables a través del Catàleg Col•lectiu del Patrimoni Bibliogràfic de Catalunya.

A la hemeroteca hi tenim sobretot les revistes de les nostres escoles, però també comptem amb altres de caràcter arxivístic, històric o pedagògic.

Anem ordenant les col•leccions de goigs, de monedes, de segells, etc. Conservem objectes significatius de la nostra història: medalles, plaques.
Hem pensat els nous espais per prestar un millor servei. Us hi esperem.